Miért fogyok, amikor alszom


Kisebb betűméret Az újévi fogadalmak rangsorában garantáltan toplistás a "leadok x kilót", persze ezt lehet cifrázni is olyanokkal, hogy "többet mozgok", "kevesebbet eszem" és a többi.

miért fogyok, amikor alszom

Ám most elárulunk egy nagy titkot: a legtöbb efféle fogadalom mit sem ér, ha elhanyagoljuk az alvást. Amikor alszom akármennyit a kalóriákkal, a sporttal, a tutibiztos fogyókúra-módszerekkel, ha nem alszunk eleget - erősítette meg egy újabb kutatás a már korábban is emlegetett tézist.

  • Fogyni szeretne?
  • A legrosszabb dolgok, amiket férfiak mondtak szex közben - Nők mesélték el Az alvás az egyik legfontosabb összetevője a fogyásnak - ezt sokan, sok helyen leírták már, de az ember azt gondolná, igazából nem olyan fontos, hogy 6 vagy 7 órát alszik esténként, pedig kilók múlhatnak rajta.
  • Eco slim come prenderlo
  • Kevesebb alvás, több zsír! Miért? | Peak girl
  • A legrosszabb dolgok, amiket férfiak mondtak szex közben - Nők mesélték el Sok felnőtt van, aki nem szívesen alszik sötétben.
  • Azok, akik 7 óránál kevesebbet alszanak, hajlamosabbak a hízásra, ráadásul nehezebben is tudnak fogyni, derült ki a Columbia Egyetem kutatásából.
  • Aludd ki magad, ha fogyni szeretnél!

Arról már a legtöbben hallottunk, hogy az alvás mennyisége és minősége számos szempontból hatással lehet az életünkre.

A rossz amikor alszom gyakorta okoznak olyan panaszokat, mint például alacsony energiaszint, gyenge munkateljesítmény, vagy akár ingerlékenység. Arra azonban kevesebben figyelnek, hogy az alvás a táplálkozási szokásokat is nagymértékben befolyásolja.

Érdemes néhány hétig naplót vezetni, milyen ételeket kívánunk azokon a napokon, amikor rosszul aludtunk: a legtöbb embernél az álmatlan éjszakákat gyakran követi olyan kedélyjavító ételek utáni sóvárgás, amelyek magas zsír- és szénhidráttartalmúak.

miért fogyok, amikor alszom

Egy idén közzétett kísérletben amikor alszom összehasonlították a vizsgálatban részt vevők étkezési szokásait: az általuk átlagosan megszokott órás alvás helyett legfeljebb 5 órát engedték őket aludni.

Az eredmény szerint a kevesebb alvás után jobban vágytak a zsírosabb és cukrosabb ételekre még késő éjjel is, ráadásul napközben is többet ettek, miért fogyok azok, akik sokat aludtak.

Mentor Program 1.0 I Fogyni akarsz? Itt az alkalom!

A testsúlyt a legkönnyebb úgy megtartani, ha egyensúlyban van az étellel bevitt és a különféle tevékenységekkel leadott energia. Ha többet eszünk, mint amennyit felhasználunk, akkor hízás lesz az eredmény, ha kevesebbet viszünk be az étellel, mint amire a napi tevékenységhez szükség van, akkor fogyunk - ezt minden súlyproblémás jól tudja.

miért fogyok, amikor alszom

Csakhogy ha a kevés alvás miatt hiányzó energiát evéssel igyekszünk pótolni, ahelyett, hogy a felesleges amikor alszom az ébren maradásra fordítanánk, akkor a fogyókúrának kétségessé válik a sikere. Ha végképp nem tudunk ébren maradni szénhidrát és zsír nélkül, érdemes akár napközben pár percet szundikálni, már ez is sokat javíthat a kilók ellen folytatott küzdelemben - mutat rá a Huffingtonpostban megjelent írás.

Fotó: freedigitalphotos.

További cikkeink a témában

Az epidemiológiai vizsgálatok szerint a nyugtalan alvás növeli a súlygyarapodást, bár nem árt óvatosnak lenni és nem átesni a ló túlsó felére: ha rendszeresen napi 9 óránál többet alszik valaki, az ugyanúgy a hízás malmára amikor alszom a vizet, mint a hat óránál kevesebb alvás. De nemcsak az alvással töltött órák számítanak, hanem az is, hogy az az alvás milyen minőségű.

miért fogyok, amikor alszom

Sokan ismerik az érzést, hogy felkelnek órányi alvás után, de szinte fáradtabbnak érzik magukat, mint amikor lefeküdtek. Ha ezt rendszeresen tapasztalja, érdemes kivizsgáltatni magát egy alváslaborban, mert elképzelhető, hogy valamilyen alvászavara van, például apnoéval küzd.

Ez az ismétlődő légzéskimaradás megzavarja a pihentető alvást, miért fogyok hatással van az miért fogyok német fogyókúrás shake és akadályozza a fogyást.

Nem segít a hétvégi „felzárkóztató" alvás sem

Az alvási apnoéban szenvedők körében a tanulmány szerint nagyobb az elhízottak aránya, ráadásul több férfit érint ez a betegség, mint nőt. Korábbi statisztikák szerint ha a betegeknél eredményesen kezelik az apnoét, a testsúlyuk is normalizálódik, vagy legalábbis közelít a normálishoz.

Végre itt a jó idő, egyre kevesebb réteg ruhát kell hordanunk és lassan, de biztosan beindul a strandszezon. A tavasz kezdete a fogyókúrázók számára legalább akkora motivációt jelent, mint az újévi fogadalmakat követő év eleje. Egyre több embert látni gyümölcslével a kezében, méregtelenítünk, kozmetikushoz megyünk és a megcsappant lelkesedés után a fitnesztermek újra teljes létszámmal üzemelnek. Vagyonokat költünk arra, hogy szépek és egészségesek legyünk. Csak egy valamiről vagyunk hajlamosak megfeledkezni: a pihentető alvás fontosságáról… Amikor alszom tavaly ilyenkor egy spinning órára neveztünk be Miközben sokszor sportot űzünk a kialvatlanságból, nem értjük, hogy a testmozgás és a megfelelő étrend mellett miért csak alig-alig olvadnak le pluszkilók.

Ha tehát tényleg mindent megtesz a fogyásért, de az mégsem hozza meg a kívánt eredményt, érdemes az alábbi kérdéseket sorra venni: - Az alvással és ébren töltött idő viszonylag állandó? Ha nem, van valamilyen tünete az alvászavarnak?

miért fogyok, amikor alszom

Például az önnel együtt alvó társ tapasztal légzéskimaradásokat? Persze önmagában a megfelelő alvás sem csodaszer, szóval az alacsony kalóriatartalmú ételeket és a sok mozgást az új évben miért fogyok hanyagolja!

miért fogyok, amikor alszom